Choose our premium WordPress themes for your business or personal website. We welcome you to join our community for best wordpress themes - www.jartheme.com/wordpress


Funkce výfukového systému

Výfukový systém odvádí od motoru plyny vznikající při spalování směsi paliva. Hladkým odvodem výfukových plynů je dosahováno vyššího výkonu vozu. Kromě toho má výfuk přímý vliv na hlučnost a redukci emisí a navíc chrání zdraví pasažérů tím, že odvádí nebezpečné emisní plyny až za vozidlo.

Části výfukového systému

Výfukové svody odvádějí výfukové plyny přímo od hlav válců motoru. Teplota odváděných plynů je vyšší než 1 300°C, proto jsou vyrobeny z litiny, jsou namontovány a pevně uchyceny přesně na hlavy válců. Přední část tvoří několik úzkých trubek svedených do jedné, která směřuje k přednímu výfukovému potrubí.

Přední potrubí vede plyny ke katalyzátoru. Novinkou pro novější modely vozů jsou dvojité přední trubky se vzduchovou izolační komorou. Ta chrání plášť trubky a podvozek a navíc zlepšuje funkci katalyzátoru jeho rychlejším zahřátím.

Filtr pevných částic funguje jako pohlcovač karcinogenních pevných částic, tedy sání z výfukových plynů. Filtr pevných částic je součástí výfukového potrubí většiny nově vyráběných vozů, respektive tam, kde se předpokládá splnění požadavků emisní normy EURO 4.

Tlumiče výfuku jsou soustavou ohebných perforovaných či plných trubek a komor s přepážkami. Vedou plyny, redukují hlukové impulsy vzniklé jejich ohybem a hluk z hoření paliva. Většina výfukových systémů se skládá ze dvou až tří tlumičů. Jejich dutiny jsou vyplněny absorčními materiály, které účinně redukují hluky. Přední tlumič odolává teplotám až 1 000°C a nejčastějším důvodem jeho poškození jsou vibrace. Střední tlumič je vzhledem i funkcí podobný přednímu tlumiči, teplota zde je nižší, přibližně 800°C. Zadní tlumič je vzhledem podobný, ale jeho konstrukce je zcela odlišná. Nejvíc ze všech tlumičů redukuje hluk. Teplota zde dosahuje už jen zhruba 350°C, což zejména při krátkých popojížďkách vede k nedostatečnému odpařování par a může být příčinou předčasné koroze.

Koncová trubka zajišťuje odvod výfukových plynů mimo karoserii vozu, zamezuje jejich vniknutí do vozu, chrání cestující a zavazadlový prostor, je velmi důležitou součástí výfukového systému.

Montážní materiál a příslušenství představuje širokou paletu dílů. Ty významně ovlivňují životnost výfuku. Je nezbytné je pravidelně kontrolovat a měnit při každé výměně výfuku.

Rady a doporučení

Kontrola výfuku

Zajistěte pravidelnou kontrolu stavu výfuku odborným servisem. Koroze a opotřebení může způsobit upadnutí výfuku, které je nejen nepříjemné, ale může způsobit i dopravní nehodu nebo poškodit podvozek vozu.

Kontrola montážních dílů

Doporučujeme zajistit pravidelnou kontrolu stavu montážních dílů odborným servisem. Poškozené montážní díly mají vliv na životnost a funkci dílů výfuku.Ty při opotřebení montážních dílů hůře odolávají vibracím a tlakům výfukových plynů.

Prodáváme a montujeme výfuky pro populární vozy Škoda, Volkswagen, Peugeot, Opel, Fiat, Renault, Ford, BMW, Audi ale i pro všechny ostatní typy vozů. V oblasti výfukových systémů jsme dlouholetým specialistou. Nabízíme výfuky homologované dle evropských norem, které upravují emisní limity i úroveň hlučnosti, vzhledem k dosaženému výkonu vozu. Opravy a montáže výfuků provádíme po telefonické domluvě na počkání. Není auto, na které u nás není výfuk!

  • Acura
  • Alfa Romeo
  • Audi
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Dacia
  • Daewoo
  • FORD
  • Fiat
  • Honda
  • Hummer
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Iveco
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lancia
  • LandRover
  • Lexus
  • Mazda
  • Mercedes Benz
  • Mini Cooper
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Plymouth
  • Pontiac
  • Renault
  • Rover
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Subaru
  • Suzuki
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Daihatsu